Termin i lokalizacja

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 14-15 listopada 2024
Sesja 2: 28-29 listopada 2024
Sesja 3: 9-10 grudnia 2024
Sesja 4: 19-20 grudnia 2024

Czas trwania: 8 dni


ONLINE

Termin: start: 14-15 listopada 2024
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 19-20 listopada 2024
Sesja 2: 17-18 grudnia 2024
Sesja 3: 23-24 grudnia 2024
Sesja 4: 7-8 stycznia 2025

Czas trwania: 8 dni


Warszawa

Termin: start: 19-20 listopada 2024
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 12-13 grudnia 2024
Sesja 2: 9-10 stycznia 2025
Sesja 3: 21-22 stycznia 2025
Sesja 4: 4-5 lutego 2025

Czas trwania: 8 dni


ONLINE

Termin: start: 12-13 grudnia 2024
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 6-7 lutego 2025
Sesja 2: 24-25 lutego 2025
Sesja 3: 13-14 marca 2025
Sesja 4: 20-21 marca 2025

Czas trwania: 8 dni


ONLINE

Termin: start: 6-7 lutego 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 13-14 lutego 2025
Sesja 2: 26-27 lutego 2025
Sesja 3: 11-12 marca 2025
Sesja 4: 24-25 marca 2025

Czas trwania: 8 dni


Poznań

Termin: start: 13-14 lutego 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 6-7 marca 2025
Sesja 2: 18-19 marca 2025
Sesja 3: 1-2 kwietnia 2025
Sesja 4: 15-16 kwietnia 2025

Czas trwania: 8 dni


Warszawa

Termin: start: 6-7 marca 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 24-25 marca 2025
Sesja 2: 10-11 kwietnia 2025
Sesja 3: 17-18 kwietnia 2025
Sesja 4: 24-25 kwietnia 2025

Czas trwania: 8 dni


ONLINE

Termin: start: 24-25 marca 2025
zapisz się na szkolenie

Cele szkolenia:

Szkolenie ma na celu przekazać słuchaczom niezbędną wiedzę oraz umożliwić im zdobycie nowych praktycznych umiejętności obejmujących posługiwanie się narzędziami z zakresu usprawniania procesów oraz cyklu doskonalenia DMAIC (Define – Zdefiniuj, Measure – Zmierz, Analyse – Analizuj, Improve – Usprawnij, Control – Skontroluj) na poziomie Green Belt i ich zastosowanie w projekcie usprawniającym realizowanym przez każdego ze słuchaczy.

Define – Zdefiniuj

Słuchacze dowiedzą się jak określić oraz zdefiniować problem, skompletować podstawową dokumentację projektową (Project Charter), a także w jaki sposób zorganizować zbudować zespół projektowy i pozyskać Sponsora.

Measure – Zmierz

Słuchacze sporządzą dokumentację procesu (mapa procesu), pozyskają wymagania klienta i na ich podstawie stworzą system pomiarowy dla procesu oraz otrzymają konieczne dla rozstrzygnięcia problemu dane.

Analyse – Analizuj

Na podstawie skompletowanych danych słuchacze ustalą bieżący poziom spełnienia wymagań przez proces, zdefiniują przyczyny zmienności w procesie i przedstawią problem w sposób matematyczny.

Improve – Usprawnij

Słuchacze zbadają zależności zachodzące pomiędzy kluczowymi przyczynami, zaprojektują i zasymulują efekty ostatecznego rozwiązania, a następnie je wdrożą.

Control – Skontroluj

Uczestnicy szkolenia zweryfikują otrzymane rezultaty oraz ustalą system pomiarowy i kontrolny, który pozwoli na monitorowanie i dalsze doskonalenie usprawnionego procesu.

Rola Green Belt w Lean Six Sigma

Green Belt to ekspert, legitymujący się bogatym doświadczeniem biznesowym oraz kompleksową wiedzą o procesach, w których na co dzień uczestniczy. Green Belt musi sprawnie wykorzystywać w praktyce podstawowe narzędzia Lean Six Sigma, rozumieć istotę procesu oraz czynników, które mają wpływ na zadowolenie klienta i efektywność procesów. Green Belt odpowiada za prowadzenie niewielkich projektów usprawniających. Ponadto, pod okiem bardziej doświadczonych Black Beltów, bierze udział jako Team Leader w dużych projektach usprawniających. Ponadto, pod okiem bardziej doświadczonych Black Beltów, bierze udział w dużych projektach usprawniających jako Team Leader.

Korzyści ze szkolenia:

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Zrozumiesz istotę filozofii Lean oraz Six Sigma
  • Poznasz skuteczne narzędzia do usprawniania procesów i rozwiązywania problemów
  • Zastosujesz w praktyce wiedzę zdobytą w trakcie kursu do rozwiązania rzeczywistego problemu organizacji i uzyskania policzalnych korzyści
  • Zdobędziesz umiejętność mapowania oraz analizy przebiegu procesu
  • Poznasz zasady identyfikowania wymagań klientów procesu
  • Dowiesz się jak zbudować system pomiaru efektywności procesu
  • Nauczysz się identyfikowania marnotrawstwa w procesach i przedsiębiorstwie
  • Poznasz cyklu doskonalenia DMAIC
  • Zdobędziesz umiejętność diagnozy i identyfikacji przyczyn źródłowych problemów i wąskich gardeł w procesie
  • Dowiesz się, które narzędzia zastosować do rozwiązania problemu i eliminacji marnotrawstwa
  • Poznasz zasady analizy danych pomiarowych i główne narzędzia służące do analizy i prezentacji danych
  • Dowiesz się jak ocenić zdolność procesu do spełnienia wymagań Klienta
  • Dowiesz się jak przeprowadzić analizę procesu i ocenić stabilność procesu
  • Pozyskasz wiedzę o tym, które narzędzia zastosować do rozwiązania problemu i eliminacji marnotrawstwa
  • Poznasz inne osoby zafascynowane Lean Six Sigma i nawiążesz nowe znajomości
  • Wymienisz poglądy, doświadczenia i przemyślenia z innymi praktykami

W ramach szkolenia otrzymasz:

– Materiały szkoleniowe jako kompendium wiedzy w segregatorze
– Dodatkowe materiały i formularze w formie elektronicznej
– Nielimitowane wsparcie w trakcie kursu i po jego zakończeniu związane z realizacją projektu usprawniającego
– Możliwość bezpośrednich konsultacji z trenerem podczas zajęć oraz w formie zdalnej pomiędzy zajęciami oraz po zakończeniu kursu
– W ramach szkolenia stacjonarnego otrzymasz także lunch i poczęstunek
– Możliwość wymiany doświadczeń z innymi praktykami w ramach forum praktyków w formie online

Adresaci szkolenia:

Specjaliści procesowi, Project Managerowie, kadra managerska, kierownicy średniego i operacyjnego szczebla zarządzania, inżynierowie i analitycy procesów, pełnomocnicy do spraw jakości, osoby usprawniające i zarządzające procesami, specjaliści odpowiadający za wdrożenie programu jakości w przedsiębiorstwie.


Trener:

Certyfikowany Master Black Belt z kilkunastoletnią praktyką biznesową, kierownik projektów oraz programów jakości, doświadczony trener.


Czas trwania i organizacja szkolenia:

Szkolenie Green Belt trwa w sumie 8 dni (64h), podzielone na 4 sesje – trwające każda po 2 dni. Szkolenie łączy w sobie formułę wykładu oraz warsztatów praktycznych, w trakcie których uczestnicy poznają teorię, analizują studia przypadków, wykonują ćwiczenia praktyczne i na tej podstawie przy wsparciu trenera stosują poznane narzędzia w praktyce.

Program szkolenia, jego zakres merytoryczny oraz wymagania stawiane Green Belts zostały opracowane na podstawie światowych standardów i najlepszych praktyk stosowanych m.in. przez wiodącą na świecie organizację certyfikującą w zakresie szkoleń i usług związanych z Lean Six Sigma – American Society for Quality (ASQ), a także zaleceń zawartych w normach ISO 18404 oraz ISO 13053. Jeśli chodzi o wymagania egzaminacyjne podobnie jak ASQ posługujemy się w tym zakresie skalą taksonomiczną Bloom’a. Zgodnie z tą skalą można zaplanować i następnie ocenić jaki poziom umiejętności i wiedzy uzyskali uczestnicy szkolenia w kontekście poszczególnych zagadnień omawianych w trakcie kursu.

1.zapamiętać
2.zrozumieć
3.zastosować
4.analizować
5.oceniać
6.tworzyć

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają podstawowe narzędzia jakościowe oraz statystyczne, jak również aplikację SigmaXL, która jest jednym z najczęściej wykorzystywanych pakietów statystycznych wspierających usprawnianie procesów z wykorzystaniem Lean Six Sigma.

Szkolenie jest realizowane w formule praktycznych warsztatów, ćwiczeń i symulacji pozwalających uczestnikom zastosowanie w praktyce przedstawionej teorii. Uczestnicy w ramach szkolenia oraz po jego zakończeniu pracują nad własnym projektem, w którym wykorzystują przy wsparciu trenera poznane narzędzia i metody przy rozwiązywaniu rzeczywistego problemu w ich organizacji. Następnie na podstawie przekazanego podsumowania wyników projektów wydawany jest nieodpłatnie certyfikat.


Certyfikacja:

Słuchacze, po ukończeniu szkolenia i zaliczeniu testu wiedzy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia Lean Six Sigma GREEN BELT. Certyfikat jest wydawany w języku angielskim.

Aby zdobyć certyfikat Green Belt należy zaimplementować rozwiązanie jednego rzeczywistego problemu w przedsiębiorstwie i przedstawić następnie dokumentację takiego projektu do weryfikacji. Na podstawie przekazanej przez uczestnika dokumentacji projektu , po pozytywnym wyniku weryfikacji, wydawany jest nieodpłatnie certyfikat Lean Six Sigma GREEN BELT w języku angielskim.

Certyfikat jest uznawany na całym świecie i stanowi świadectwo, że osoba posiada zarówno wiedzę z zakresu Lean Six Sigma i także potrafi się nią posługiwać praktyce.

Zdobyty certyfikat umożliwia dalsze podnoszenie wiedzy z zakresu LEAN SIX SIGMA w ramach kursu uzupełniającego do poziomu BLACK BELT


Materiały szkoleniowe:

Segregator (400 stron materiałów szkoleniowych), w którym znajdują się: wykład, słownik pojęć, wykaz literatury, przykłady, ćwiczenia oraz case studies. Uczestnicy otrzymują ponadto gotowe formularze, które ułatwią zastosowanie poszczególnych narzędzi.


Zakres szkolenia:

1.Lean Management – wprowadzenie

Geneza Lean Manufacturing
– Podstawowe elementy filozofii Lean
– Idea ciągłego doskonalenia – KAIZEN
– Cele transformacji, ramy organizacyjne oraz kluczowe role i odpowiedzialności

2. Typy marnotrawstwa – 7 typów strat +1

– Klasyfikacja typów marnotrawstwa
– Przykłady typów marnotrawstwa
– Ćwiczenie – identyfikacja marnotrawstwa

3. Mapowanie strumienia wartości

– Zjawisko silosów w przedsiębiorstwach i jego konsekwencje
– Pojęcie i zasady identyfikacji strumienia wartości
– Technika mapowania Makigami
– Zasady ustalania czasów Lead Time oraz Cycle Time oraz Processing Time
– Ćwiczenie praktyczne

4. Analiza mapy strumienia wartości

– Identyfikacja wąskich gardeł oraz VA/NVA
– Takt Time oraz wykres Yamazumi
– Zasady balansowania procesu

5. Przegląd narzędzi i technik eliminacji marnotrawstwa (Kanban, SMED, TPM, Poka Yoke, Jidoka, Standaryzacja, 5S)

6. Identyfikacja problemów

– Zasady identyfikacji problemów
– Podstawowe błędy przy identyfikacji problemów i ich konsekwencje
– Ustalanie priorytetów dla problemów – macierz Eisenhowera

7. Metody rozwiązywania problemów

– Cykl PDCA,
– Metoda 8D (osiem dyscyplin),
– Raport A3
– DMAIC

8. Wprowadzenie do Six Sigma

– Geneza Six Sigma
– Główne zasady i cele
– Model x-ów i y-ów
– Fazy w cyklu DMAIC i typowe narzędzia

9. Faza Define – omówienie

– Cele i produkty fazy
– Project Charter

10. Pojęcie procesu i identyfikacja procesu

Mapa SIPOC
– Ćwiczenie – SIPOC

11. Pozyskiwanie głosu Klienta

– Pojęcie VOC – Voice of Client/Customer
– Identyfikacja VOC – ćwiczenie
– Analiza wymagań Klienta

12. Faza Measure – wprowadzenie

– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

13. Zasady tworzenia mierników dla pomiaru procesu

– Rodzaje mierników
– Pojęcie CTQ oraz drzewo CTQ
– Plan zbierania danych – budowa i zawartość

14. Mapowanie szczegółowe procesu

– Zasady mapowania i organizacja zespołu
– Metoda mapowania Flow Chart oraz notacja BPMN 2.0

15. Faza Analyse – wprowadzenie

– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

16. Zasady ustalania przyczyn źródłowych problemu

– Podejście do identyfikacji potencjalnych przyczyn źródłowych
Diagram Ishikawy
– Metoda 5Why
– Diagram Pareto

17. Analiza FMEA

– PFMEA – analiza procesu
– DFMEA – analiza projektu/wyrobu

18. Wprowadzenie do aplikacji SigmaXL

– Budowa aplikacji
– Przygotowanie danych do analizy

19. Ocena stabilności procesu

– Pojęcie stabilności
– Run Chart
– I-MR

20. Ocena rozkładu danych

– Histogram – budowa i zastosowanie
– Podstawowe miary: mediana, kwartyle , wariancja, odchylenie standardowe, rozstęp
– Identyfikacja rozkładu danych

21. Zdolność jakościowa procesu

– Pojęcie zdolności jakościowej
– Wskaźniki zdolności: Cp, Cpk, PPM, DPMO, Yield
– Obliczanie zdolności krótko i długookresowej z wykorzystaniem Minitab

22. Badanie zależności pomiędzy zmiennymi

– Korelacja – pojęcie i rodzaje korelacji
– Wykres Scatter Plot

23. Regresja liniowa

– Model regresji liniowej
– Ocena regresji i zastosowanie modelu do predykcji
– Test statystyczny zależności pomiędzy zmiennymi
– Parametr R-Square

24. Stratyfikacja i segmentacja danych

– Czynniki stratyfikacji i segmentacji danych
– Wykres Box Plot
– Wykres Pareto

25. Podstawowe testy statystyczne i ich zastosowanie

– Test for Equal Variances
– Test One Way ANOVA
– Test Median Mood’a
– Test normalności danych

26. Zasady próbkowania

– Strategie próbkowania
– Obliczanie wielkości próbki

27. Regresja wielokrotna (wielu zmiennych) – wprowadzenie

– Regresja wielokrotna – zastosowanie
– Przykład modelu z wieloma zmiennymi

28. Analiza danych z wykorzystaniem Minitab – ćwiczenia praktyczne

29.Faza Improve – wprowadzenie

– Cele i główne produkty prac
– Przegląd narzędzi

30. Technika DOE – Design of Experiments

– Eksperyment pełnoczynnikowy z 2 zmiennymi na 2 poziomach
– Eksperyment pełnoczynnikowy z 3 zmiennymi na 2 poziomach
– Wykorzystanie modelu do predykcji
– Eksperymentowanie – ćwiczenie praktyczne
– Analiza wyników ćwiczenia

31. Techniki generowania pomysłów

– Rodzaje burzy mózgów
– SCAMPER
– 6 Kapeluszy de Bono
– Macierz decyzyjna (kryteriów)
– MoSCoW
– Diagram How-How

32. Technika 5 S

– Etapy 5S
– Wizualizacja
– Obszary korzyści
– Problemy wdrożeniowe i przeciwdziałanie
– Gra 5S

33. Planowanie i organizacja wdrożenia usprawnień

– Plan wdrożenia
– Harmonogram wdrożenia
– RACI
– Ustalanie odpowiedzialności i zasad monitowania postępów
Zasady komunikacji
– Raportowanie postępów i zarządzanie odchyleniami

34. Pilotaż

– Cele i obszary do pilotażu
– Organizacja i podsumowanie wyników pilotażu

35. Standaryzacja procesu

– Zasady standaryzacji
– Formy standaryzacji procesu
– Wdrażanie nowych standardów
– Ocena skuteczności i monitorowanie funkcjonowania standardu

36. Zabezpieczanie przed błędami

– Poka Yoke
– Jidoka i system andon

37. Faza Control – wprowadzenie

– Cele i główne produkty fazy
– Przegląd typowych narzędzi

38. Podsumowanie wyników projektu

– Ustalenie zdolności procesu
– Ustalenie korzyści z usprawnienia procesu

39. Plan kontroli procesu

– Budowa i zastosowanie planu kontroli procesu
– Karty kontrolne dla danych ciągłych – X-bar R oraz X-bar-S – omówienie
– Karty kontrolne dla danych atrybutowych : u, c, np, p – omówienie
Audytowanie procesu

40. Zakończenie projektu

– Komunikacja wyników projektu
– Archiwizacja dokumentacji projektowej

41. Podsumowanie szkolenia i wypełnienie ankiet

42. Test końcowy

 

Termin i lokalizacja

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 14-15 listopada 2024
Sesja 2: 28-29 listopada 2024
Sesja 3: 9-10 grudnia 2024
Sesja 4: 19-20 grudnia 2024

Czas trwania: 8 dni


ONLINE

Termin: start: 14-15 listopada 2024
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 19-20 listopada 2024
Sesja 2: 17-18 grudnia 2024
Sesja 3: 23-24 grudnia 2024
Sesja 4: 7-8 stycznia 2025

Czas trwania: 8 dni


Warszawa

Termin: start: 19-20 listopada 2024
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 12-13 grudnia 2024
Sesja 2: 9-10 stycznia 2025
Sesja 3: 21-22 stycznia 2025
Sesja 4: 4-5 lutego 2025

Czas trwania: 8 dni


ONLINE

Termin: start: 12-13 grudnia 2024
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 6-7 lutego 2025
Sesja 2: 24-25 lutego 2025
Sesja 3: 13-14 marca 2025
Sesja 4: 20-21 marca 2025

Czas trwania: 8 dni


ONLINE

Termin: start: 6-7 lutego 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 13-14 lutego 2025
Sesja 2: 26-27 lutego 2025
Sesja 3: 11-12 marca 2025
Sesja 4: 24-25 marca 2025

Czas trwania: 8 dni


Poznań

Termin: start: 13-14 lutego 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 6-7 marca 2025
Sesja 2: 18-19 marca 2025
Sesja 3: 1-2 kwietnia 2025
Sesja 4: 15-16 kwietnia 2025

Czas trwania: 8 dni


Warszawa

Termin: start: 6-7 marca 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Green Belt

Sesja 1: 24-25 marca 2025
Sesja 2: 10-11 kwietnia 2025
Sesja 3: 17-18 kwietnia 2025
Sesja 4: 24-25 kwietnia 2025

Czas trwania: 8 dni


ONLINE

Termin: start: 24-25 marca 2025
zapisz się na szkolenie

Najbliższe szkolenia

Dane Kontaktowe

OPEN HORIZON Consulting sp. z o.o. sp.k.
NIP: 7831738456
REGON: 363868556

ul. Młyńska 5/9
61-729 Poznań

Telefon: +48 616 661 374

E-mail: biuro@openhorizon.com.pl

Social Media

Copyright © 2024 - Open Horizon Consulting - Szkolenia i Consulting dla Firm