Termin i lokalizacja
Mapowanie i analiza procesu
1-2 kwietnia 2025
Warszawa
Mapowanie i analiza procesu
15-16 maja 2025
Warszawa
Mapowanie i analiza procesu
24-25 czerwca 2025
ONLINE
Mapowanie i analiza procesu
15-16 lipca 2025
ONLINE
Mapowanie i analiza procesu
13-14 sierpnia 2025
Warszawa
Cel szkolenia:
Dzięki szkoleniu uczestnicy poznają najskuteczniejsze zasady mapowania procesów oraz zdobędą wiedzę na temat wykorzystywanych notacji, przydatnych narzędzi informatycznych, a także narzędzi do analizy i usprawniania procesów. Szkolenie obejmuje wykłady teoretyczne, analizę case studies oraz ćwiczenia praktyczne. Nasz ekspert zademonstruje uczestnikom poszczególne techniki i narzędzia oraz wyjaśni, które metody będą najbardziej optymalne w konkretnym przypadku.
Opis szkolenia:
Oferowane przez nas szkolenie pozwala m.in. poznać zasady tworzenia map procesów oraz popularne notacje, jak również przybliża metodyczne podejście do analizy i wyciągania wniosków na temat słabości i identyfikacji problemów występujących w procesach biznesowych. Mapy procesów są bardzo często stosowane w związku z certyfikacją systemów zarządzania jakością wg ISO 9001, wdrażaniem systemów informatycznych (ERP) oraz zarządzaniem architekturą systemów IT przedsiębiorstwa, ryzykiem, ciągłością biznesu (BCM), standaryzacją działań operacyjnych, a także doskonaleniem procesów produkcji oraz obsługi klienta z wykorzystaniem Lean Management oraz Six Sigma.
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się:
- jak prawidłowo rozpocząć mapowanie procesów biznesowych?
- co łączy zarządzanie procesami (BPM) z mapowaniem procesów?
- dlaczego niezbędne jest gromadzenie danych dotyczących usprawnianego procesu?
- jakie techniki mapowania procesu wykorzystać?
- jak ustalić szczegółowość oraz zasady mapowania procesów?
- jak zbudować zespół projektowy do mapowania procesu?
- jak przeprowadzać analizę istniejącej mapy procesu?
- które dane dotyczące procesu należy pozyskać i jak je analizować?
- jak zdiagnozować i zlikwidować wąskie gardła oraz przyczyny problemów w procesie?
- dlaczego niezbędne jest gromadzenie danych dotyczących usprawnianego procesu?
- jak oszacować efektywność realizowanego procesu biznesowego?
- jakie narzędzia należy wykorzystać w usprawnianiu procesów biznesowych?
- w jaki sposób wyznaczyć cel usprawnień?
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest dedykowane wszystkim osobom, które chcą wiedzieć w jaki sposób powinna przebiegać efektywna optymalizacja procesów w firmie, organizacji czy instytucji. Szczególnie rekomendujemy je kierownikom średniego oraz operacyjnego szczebla zarządzania, osobom odpowiedzialnym za implementację programu jakości, analitykom i inżynierom procesów, Project Managerom, specjalistom procesowym, osobom zarządzającym i usprawniającym procesy biznesowe, a także pełnomocnikom ds. systemów zarządzania jakością.
Czas trwania:
2 dni – 16 godzin
Trener:
Ekspert w kilkunastoletnim doświadczeniem w mapowaniu i analizie procesów
Certyfikacja:
Po zakończonym szkoleniu, wszyscy uczestnicy otrzymują certyfikat Process Improvement Leader.
Materiały szkoleniowe:
Segregator z materiałami szkoleniowymi (80 stron) , w skład którego wchodzą: wykład, słownik pojęć, literatura, case studies i ćwiczenia. Słuchacze otrzymają także gotowe formularze, które wspomogą wykorzystanie poszczególnych narzędzi.
Lokalizacja szkolenia:
Siedziba klienta bądź ośrodek szkoleniowy a także forma online
Program szkolenia:
Dzień 1
- Podstawy teoretyczne modelowania procesów biznesowych
- Cele korzyści modelowania procesów
- Przegląd i charakterystyka najczęściej wykorzystywanych notacji (BPMN, UML, EPC, SWIM LANE)
- Przegląd narzędzi informatycznych do modelowania procesów i modeli referencyjnych
- Definiowanie zasad mapowania procesów w przedsiębiorstwie
- Architektura procesów a modelowanie procesów biznesowych
- Role w procesach i podejście do ich określania
- Kluczowe zasady modelowania procesów
- Zagadnienie zapewnienia spójności metodycznej – mapowanie procesów biznesowych
- Organizacja i skład zespołu dla modelowania procesów
- Zarządzanie projektem modelowania procesów
- Zarządzanie architekturą procesów
- Najczęstsze problemy i „dobre praktyki”.
Dzień 2
- Metody doskonalenia procesów: Lean Management, Six Sigma, 8D, A3
- Główne źródła marnotrawstwa (muda)
- Analiza mapy procesu
- Analiza graficzna danych
- Ocena zdolności jakościowej procesu
- Identyfikacja i opis problemów w procesie
- Zastosowanie analizy Pareto
- Ustalanie źródeł przyczyn problemu – Diagram Ishikawy (Fish bone) oraz 5 WHY
- Opracowanie, ocena i wybór rozwiązania
- Organizacja wdrożenia
- Jak unikać najczęstszych problemów podczas implementacji usprawnień w procesach biznesowych?
- Podsumowanie oraz ocena uzyskanych wyników optymalizacji procesów
Zarządzaj efektywnie swoją karierą – zapisz się na jeden z naszych specjalistycznych kursów i zoptymalizuj działania swojego zespołu. Zapraszamy!
Mapowanie i Analiza Procesu Szkolenia – Poznań; Mapowanie i Analiza Procesu Szkolenia – Warszawa; Mapowanie i Analiza Procesu Szkolenia online
Termin i lokalizacja
Mapowanie i analiza procesu
1-2 kwietnia 2025
Warszawa
Mapowanie i analiza procesu
15-16 maja 2025
Warszawa
Mapowanie i analiza procesu
24-25 czerwca 2025
ONLINE
Mapowanie i analiza procesu
15-16 lipca 2025
ONLINE
Mapowanie i analiza procesu
13-14 sierpnia 2025
Warszawa