Termin i lokalizacja

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 12-13 grudnia 2024

Sesja 2: 9-10 stycznia 2025

Czas trwania: 4 dni


ONLINE

Termin: start: 12-13 grudnia 2024
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 6-7 lutego 2025

Sesja 2: 24-25 lutego 2024

Czas trwania: 4 dni


ONLINE

Termin: start: 6-7 lutego 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 13-14 lutego 2025
Sesja 2: 26-27 lutego 2025

Czas trwania: 4 dni


Poznań

Termin: start: 13-14 lutego 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 6-7 marca 2025

Sesja 2: 18-19 marca 2025

Czas trwania: 4 dni


Warszawa

Termin: start: 6-7 marca 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 24-25 marca 2025

Sesja 2: 10-11 kwietnia 2025

Czas trwania: 4 dni


ONLINE

Termin: start: 24-25 marca 2025
zapisz się na szkolenie

Cele szkolenia:

Głównym celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy oraz umiejętności związanych z posługiwaniem się podstawowymi narzędziami usprawniania procesów wg metodyki Lean Six Sigma i cyklu doskonalenia DMAIC (Define – Zdefiniuj, Measure – Zmierz, Analyse -Analizuj, Improve – Usprawnij, Control – Skontroluj) na poziomie Yellow Belt.

 

Rola Yellow Belt  w Lean Six Sigma

Lean Six Sigma Yellow Belt to osoba, która legitymuje się doświadczeniem biznesowym i odpowiednim poziomem wiedzy o procesach w których na co dzień uczestniczy. Współpracuje z Green Belts oraz Black Belts w ramach projektów usprawniających procesy, realizując przydzielone zadania projektowe oraz koordynując współpracę z White Belts. Yellow Belt winien sprawnie posługiwać się w praktyce wieloma narzędziami Lean Six Sigma, rozumieć istotę procesu oraz czynników, które wpływają na efektywność procesów oraz zadowolenie klienta.

Korzyści ze szkolenia:

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Zrozumiesz istotę filozofii Lean oraz Six Sigma
  • Poznasz skuteczne narzędzia do usprawniania procesów i rozwiązywania problemów
  • Zdobędziesz umiejętność mapowania oraz analizy przebiegu procesu
  • Poznasz zasady identyfikowania wymagań klientów procesu
  • Dowiesz się jak zbudować system pomiaru efektywności procesu
  • Nauczysz się identyfikowania marnotrawstwa w procesach i przedsiębiorstwie
  • Poznasz cyklu doskonalenia DMAIC
  • Zdobędziesz umiejętność diagnozy i identyfikacji przyczyn źródłowych problemów i wąskich gardeł w procesie
  • Dowiesz się, które narzędzia zastosować do rozwiązania problemu i eliminacji marnotrawstwa
  • Poznasz zasady analizy danych pomiarowych i główne narzędzia służące do analizy i prezentacji danych
  • Dowiesz się jak ocenić zdolność procesu do spełnienia wymagań Klienta
  • Dowiesz się jak przeprowadzić analizę procesu i ocenić stabilność procesu
  • Poznasz inne osoby zafascynowane Lean Six Sigma i nawiążesz nowe znajomości
  • Wymienisz poglądy, doświadczenia i przemyślenia z innymi praktykami


Adresaci szkolenia:

Specjaliści procesowi, inżynierowie i analitycy procesów, specjaliści produkcji, logistyki, gospodarki remontowej, zapatrzenia, sprzedaży i dystrybucji, kierownicy średniego i operacyjnego szczebla zarządzania, uczestnicy procesów biznesowych zaangażowani w projekty usprawniające.


Trener:

certyfikowany Master Black Belt z wieloletnim doświadczeniem projektowym oraz trenerskim

Czas trwania i organizacja szkolenia:

Szkolenie trwa 4 dni szkoleniowe – w sumie 32h. Szkolenie łączy w sobie formułę wykładu oraz warsztatów praktycznych, w trakcie których uczestnicy poznają teorię, analizują studia przypadków, wykonują ćwiczenia praktyczne poznając w ten sposób podstawowe narzędzia Lean Six Sigma. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają cykl usprawniania procesów DMAIC (D-Define, M-Measure, A-Analyse, I-Improve, C-Control),  podstawy zarządzania procesami oraz najważniejsze narzędzia do analizy i doskonalenia procesów.

Program szkolenia oraz jego zakres merytoryczny został opracowany na podstawie najlepszych praktyk oraz standardów światowych  m.in. American Society for Quality (ASQ) – wiodącą na świecie organizację certyfikującą w zakresie szkoleń i usług związanych z Lean Six Sigma, a także zaleceń zawartych w normach ISO 18404 oraz ISO 13053. Podobnie jak ASQ posługujemy się w tym zakresie skalą taksonomiczną Bloom’a. Zgodnie z tą skalą można zaplanować i następnie ocenić jaki poziom umiejętności i wiedzy uzyskali uczestnicy szkolenia w kontekście poszczególnych zagadnień omawianych w trakcie kursu


Certyfikacja:

Uczestnicy po ukończeniu szkolenia i zaliczeniu testu wiedzy otrzymują certyfikat Lean Six Sigma YELLOW BELT. Certyfikat jest wydawany w języku angielskim.

Zdobyty certyfikat umożliwia dalsze podnoszenie wiedzy z zakresu LEAN SIX SIGMA w ramach kursów uzupełniających do poziomów GREEN ( 4 dni) oraz BLACK BELT (12 dni)


Materiały szkoleniowe:

Segregator z materiałami szkoleniowymi (160 stron) zawierający wykład, słownik pojęć, literaturę, przykłady, ćwiczenia oraz studia przypadków. Uczestnicy otrzymują również gotowe formularze, wspomagające zastosowanie poszczególnych narzędzi.

 

Zakres szkolenia:

1.Lean Management – wprowadzenie

– Geneza Lean Manufacturing
– Podstawowe elementy filozofii Lean
– Idea ciągłego doskonalenia – KAIZEN
– Cele transformacji, ramy organizacyjne oraz kluczowe role i odpowiedzialności

2. Typy marnotrawstwa – 7 typów strat +1

– Klasyfikacja typów marnotrawstwa
– Przykłady typów marnotrawstwa
– Ćwiczenie – identyfikacja marnotrawstwa

3. Mapowanie strumienia wartości

– Zjawisko silosów w przedsiębiorstwach i jego konsekwencje
– Pojęcie i zasady identyfikacji strumienia wartości
– Technika mapowania Makigami
– Zasady ustalania czasów Lead Time oraz Cycle Time oraz Processing Time
– Ćwiczenie praktyczne

4. Analiza mapy strumienia wartości

– Identyfikacja wąskich gardeł oraz VA/NVA
– Takt Time oraz wykres Yamazumi
– Zasady balansowania procesu

5. Przegląd narzędzi i technik eliminacji marnotrawstwa (Kanban, SMED, TPM, Poka Yoke, Jidoka, Standaryzacja, 5S)

6. Identyfikacja problemów

– Zasady identyfikacji problemów
– podstawowe błędy przy identyfikacji problemów i ich konsekwencje
– ustalanie priorytetów dla problemów – macierz Eisenhowera

7. Metody rozwiązywania problemów

– Cykl PDCA,
– Metoda 8D (osiem dyscyplin),
– Raport A3
– DMAIC

8. Wprowadzenie do Six Sigma

– Geneza Six Sigma
– Główne zasady i cele
– Model x-ów i y-ów
– fazy w cyklu DMAIC i typowe narzędzia

9. Proces i identyfikacja procesu

– Mapa SIPOC
– Ćwiczenie – SIPOC

10. Pozyskiwanie głosu Klienta

– Pojęcie VOC – Voice of Client/Customer
– Identyfikacja VOC – ćwiczenie

11. Zasady tworzenia mierników dla pomiaru procesu

– Rodzaje mierników
– Pojęcie CTQ oraz drzewo CTQ
– Plan zbierania danych – budowa i zawartość

12. Mapowanie szczegółowe procesu

– Zasady mapowania i organizacja zespołu
– Metoda mapowania Flow Chart oraz notacja BPMN 2.0

13. Zasady ustalania przyczyn źródłowych problemu

– Podejście do identyfikacji potencjalnych przyczyn źródłowych
– Diagram Ishikawy
– Metoda 5Why
– Diagram Pareto

14. Analiza FMEA

– PFMEA – analiza procesu
– DFMEA – analiza projektu/wyrobu

15. Wprowadzenie do Minitab

– Budowa aplikacji
– Przygotowanie danych do analizy

16. Ocena stabilności procesu

– Pojęcie stabilności
– Run Chart
– I-MR

17. Ocena rozkładu danych

– Histogram – budowa i zastosowanie
– Podstawowe miary: mediana, kwartyle , wariancja, odchylenie standardowe, rozstęp

18. Zdolność jakościowa procesu

– Pojęcie zdolności jakościowej
– Wskaźniki zdolności: Cp, Cpk, PPM, DPMO, Yield

19. Badanie zależności pomiędzy zmiennymi

– Korelacja – pojęcie i rodzaje korelacji
– Wykres Scatter Plot

20. Regresja liniowa

– Model regresji liniowej
– Ocena regresji i zastosowanie modelu do predykcji

21. Stratyfikacja i segmentacja danych

– Czynniki stratyfikacji i segmentacji danych
– Wykres Box Plot
– Wykres Pareto

22. Technika 5 S

– Etapy 5S
– Wizualizacja
– Obszary korzyści
– Problemy wdrożeniowe i przeciwdziałanie
– Gra 5S

23. Opracowanie planu działań doskonalących

– Zasady generowania i oceny pomysłów usprawnień
– Planowanie działań
– Ustalanie odpowiedzialności i zasad monitowania postępów

24. Podsumowanie szkolenia i wypełnienie ankiet

25. Test końcowy

Termin i lokalizacja

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 12-13 grudnia 2024

Sesja 2: 9-10 stycznia 2025

Czas trwania: 4 dni


ONLINE

Termin: start: 12-13 grudnia 2024
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 6-7 lutego 2025

Sesja 2: 24-25 lutego 2024

Czas trwania: 4 dni


ONLINE

Termin: start: 6-7 lutego 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 13-14 lutego 2025
Sesja 2: 26-27 lutego 2025

Czas trwania: 4 dni


Poznań

Termin: start: 13-14 lutego 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 6-7 marca 2025

Sesja 2: 18-19 marca 2025

Czas trwania: 4 dni


Warszawa

Termin: start: 6-7 marca 2025
zapisz się na szkolenie

Lean Six Sigma Yellow Belt

Sesja 1: 24-25 marca 2025

Sesja 2: 10-11 kwietnia 2025

Czas trwania: 4 dni


ONLINE

Termin: start: 24-25 marca 2025
zapisz się na szkolenie

Najbliższe szkolenia

Dane Kontaktowe

OPEN HORIZON Consulting sp. z o.o. sp.k.
NIP: 7831738456
REGON: 363868556

ul. Młyńska 5/9
61-729 Poznań

Telefon: +48 616 661 374

E-mail: biuro@openhorizon.com.pl

Social Media

Copyright © 2024 - Open Horizon Consulting - Szkolenia i Consulting dla Firm